info
Vi kan ikke gi mer informasjon om ventetiden for søknaden din selv om du kontakter oss
Vi har begrenset kapasitet til å svare på henvendelser. Det er de samme personene som svarer på telefon, chat og e-post og som behandler søknadene. Slik situasjonen er nå må vi prioritere å behandle søknader fremfor å svare på henvendelser.
Vi forstår at mange ønsker å kontakte oss på grunn av ventetiden. Vår viktigste kilde til informasjon om ventetid er udi.no/ventetid. Informasjonen oppdateres jevnlig. Vi kan ikke gi annen informasjon om ventetid enn det du finner her. Du trenger derfor ikke kontakte oss hvis du har spørsmål om ventetid for behandling av søknaden din. Du får ikke raskere svar på søknaden din selv om du kontakter oss.
Du trenger heller ikke kontakte oss dersom du vil sjekke om vi har mottatt all dokumentasjon i saken din. Vi kontakter deg hvis det mangler noe i saken som vi trenger for å behandle den.
info
Stengt for e-post i sommerferien
I sommerferien har UDI redusert kapasitet til å svare på henvendelser. Du kan dessverre ikke kontakte oss på e-post fra 24. juni til 11. august.
Chat med oss
Du kan chatte med oss om familieinnvandring med en norsk eller nordisk borger mellom klokken 10 og 14:30 mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Chatten er nå stengt.