Hva gjør jeg hvis jeg har mistet tilgangen til kontoen min?


Hvis du har mistet tilgang til kontoen din, har UDI fortsatt alle dine gamle søknader og informasjon om deg registrert i våre systemer.  

Hva må du gjøre?

Informasjon til deg som har sendt en søknad

Hvis du har bestilt en time, har du fortsatt denne timen. Da du bestilte timen, fikk du en bekreftelse på tidspunkt og dato på e-post, sendt fra adressen noreply@udi.no eller noreply-spn@udi.no. Søk gjerne etter e-poster fra en av disse adressene i din innboks. Du vil også finne en e-post med en liste over dokumentene og følgebrev/cover letter som du skal ha med deg på timen. Hvis du ikke finner denne e-posten, bør du sjekke søppelfilteret i innboksen din.

Hvis du ikke finner detaljene for timen din, vær vennlig å ta kontakt med oppmøtestedet, det vil si politiet, Servicesenter for Utenlandsk Arbeidstaker (SUA), ambassaden eller VFS Søknadssenter. 

Hvis du allerede har levert søknaden ved personlig oppmøte, vil vi behandle søknaden din som normalt. Du trenger da ikke å gjøre noe inne på brukerkontoen din. Vedtaket vil sendes til deg på Digipost (eksternt nettsted) hvis du har det, ellers i vanlig brevpost.

Hvis du har sendt en søknad, men ikke booket en time enda, har du to valg. Du kan enten kontakte oppmøtestedet du valgte i søknaden og spørre om de kan gi deg en time. Eller så kan du opprette en ny brukerkonto og sende en søknad fra denne. Hvis du betalte gebyr for den første søknaden, må du i så fall kontakte oppmøtestedet for å be om tilbakebetaling.

Informasjon til deg som skal sende en ny søknad

Hvis du skal levere en ny søknad, kan du bruke en annen konto du fortsatt har tilgang til, eller opprette en ny konto.

Hvis du har fått svar på søknaden din og skal bestille en time hos politiet for å ta bilde til oppholdskort, må du bruke samme konto som da du registrerte søknaden. Hvis du ikke har tilgang til denne kontoen lenger, må du kontakte politiet for å bestille time.