Har du mistet tilgangen til kontoen din i Søknadsportalen?


Hvis du ikke lenger har tilgang til kontoen din, betyr ikke dette noe for søknadene dine, eller for oppholdstillatelsen din.

Publisert: 18.09.2019

UDI har fortsatt alle dine gamle søknader og informasjon om deg registrert i våre systemer.  

Hva må du gjøre?

Hvis du har bestilt en time, har du fortsatt denne timen. Hvis du ikke husker når timen er, bør du søke i e-postene dine etter en e-post med bekreftelse på at du har registrert søknaden. Da vil du finne e-post med tidspunkt for timen. Du vil også finne en e-post med lenke til sjekklisten med dokumentene du skal ha med, og vedlagt følgebrev/cover letter som du skal ha med deg til timen.   

Hvis du skal levere en ny søknad, kan du bruke en annen konto du fortsatt har tilgang til, eller lage deg en ny konto.  

Hvis du allerede har vært hos politiet eller søknadssenteret og levert søknadsdokumentene dine, vil vi behandle søknaden din som normalt.  

Hvorfor har du mistet tilgangen til kontoen din? 

Du bør alltid prøve å trykke på "Har du glemt passordet" og velge et nytt passord, for å se om det løser problemet. Hvis ikke kontoen din finnes lenger, vil du få beskjed om at det ikke er registrert en konto med denne e-postadressen. 

Det kan være ulike årsaker til at du har mistet tilgang til kontoen din:

  • Hvis du ikke har vært logget inn på kontoen din på over to år, har vi slettet kontoen din. 
  • Hvis du har hatt mange kontoer registrert på samme e-postadresse, vil nå alle kontoene dine ha blitt slettet unntatt én. Sommeren 2019 sendte vi informasjon og påminnelser til alle e-postadressene dette gjelder. 
  • Hvis du ikke lenger har tilgang til e-postadressen som du brukte da du laget kontoen, er det ikke mulig for deg å få tilgang til denne kontoen. 

 

Fant du det du lette etter?