Er du usikker på om søknaden din er komplett?


Vi vet at du er opptatt av at søknaden din skal være uten feil og klar til behandling. Mange er usikre på om alle dokumentene de skal levere er kommet til UDI.

Publisert: 27.09.2024

Vi kontakter deg hvis vi mangler dokumenter

UDIs veiledningstjeneste har ikke kapasitet til å gå gjennom dokumentene i saken din.

UDI avslår ikke en søknad fordi det mangler dokumenter. Når ventetiden er over og søknaden din blir tatt til behandling, sjekker vi om alle dokumentene vi trenger følger med saken. Hvis det mangler dokumenter, vil saksbehandleren din kontakte deg slik at du kan laste opp eller skaffe dokumentene som mangler. Du beholder din plass i køen.

Har du ettersendt oss dokumenter?

Hvis du har helt ny informasjon som har betydning for saken din, kan du sende denne informasjonen inn til oss.

Hvis du har fått opp kvittering på at dokumentene er lastet opp, trenger du ikke kontakte oss. Hvis du ikke får en slik kvittering, kan du sjekke søppelposten i e-posten din eller prøve å laste opp dokumentene på nytt. Hvis du fremdeles ikke får en kvittering, kan du kontakte oss på chat eller telefon.

Fant du det du lette etter?