Dublinanmodninger 2018
Please note that not all the content on this page is available in English.
Dublinland | Utgående | Utgående aksept | Utgående avslag | Utgående til behandling | Innkommende | Innkommende aksept | Innkommende avslag | Innkommende til behandling |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Belgia | 11 | 9 | 1 | 1 | 50 | 27 | 23 | 0 |
Bulgaria | 7 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
Danmark | 14 | 12 | 2 | 0 | 22 | 16 | 5 | 1 |
Estland | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Finland | 11 | 11 | 0 | 0 | 16 | 10 | 6 | 0 |
Frankrike | 25 | 22 | 3 | 0 | 637 | 264 | 369 | 4 |
Hellas | 541 | 5 | 424 | 112 | 66 | 30 | 34 | 2 |
Irland | 1 | 1 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 |
Island | 4 | 3 | 0 | 1 | 11 | 6 | 5 | 0 |
Italia | 98 | 87 | 5 | 6 | 106 | 59 | 45 | 2 |
Kroatia | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Kypros | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 1 | 7 | 0 |
Latvia | 3 | 3 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Litauen | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Luxembourg | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 4 | 5 | 0 |
Malta | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 | 9 | 0 |
Nederland | 11 | 9 | 2 | 0 | 29 | 18 | 10 | 1 |
Polen | 13 | 13 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
Portugal | 29 | 29 | 0 | 0 | 8 | 5 | 3 | 0 |
Romania | 2 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Slovakia | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
Slovenia | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Spania | 30 | 15 | 13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Storbritannia | 5 | 2 | 1 | 2 | 82 | 33 | 49 | 0 |
Sveits | 7 | 6 | 1 | 0 | 21 | 8 | 13 | 0 |
Sverige | 52 | 48 | 2 | 2 | 126 | 100 | 24 | 2 |
Tsjekkia | 13 | 11 | 0 | 2 | 2 | 0 | 1 | 1 |
Tyskland | 59 | 49 | 10 | 0 | 743 | 522 | 213 | 8 |
Ungarn | 18 | 7 | 8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Østerrike | 3 | 3 | 0 | 0 | 25 | 6 | 19 | 0 |
Total | 969 | 362 | 474 | 133 | 1988 | 1119 | 848 | 21 |
1Dublin III-forordningen (eksternt nettsted) regulerer hvilken stat som er ansvarlig for å behandle en søknad om beskyttelse (asylsøknad). Dublin-samarbeidet består av 32 stater. 28 EU-stater samt Norge, Island, Sveits og Liechtenstein. Formålet med samarbeidet er å sikre at kun én stat i samarbeidet behandler en asylsøknad, samt avklare ansvarlig stat så raskt som mulig for å sikre effektiv behandling av søknaden.
Etablering av ansvaret skjer gjennom at en stat sender en anmodning om å ta ansvar til den staten den mener er ansvarlig i henhold til kriteriene i Dublin III-forordningen. Den anmodede staten må ta stilling til om den aksepterer ansvar eller ikke.
Denne statistikken viser hvor mange anmodninger Norge har sendt til en annen stat (utgående), og hvor mange anmodninger Norge har mottatt (innkommende). Den viser også hvor mange av anmodningene som er henholdsvis akseptert, avslått eller til behandling. Derimot viser ikke statistikken hvor mange søkere som har fått sin søknad avslått etter at ansvar er etablert eller hvor mange søkere som faktisk er returnert fra eller til Norge.
Kilde: Utlendingsdirektoratet (UDI)